Öğrencileri Düşünmeye Yönlendirme

Günümüz çağında öğrencileri düşünmeye yönlendirmek çok zor bir uğraş olmaya başladı. Çünkü çocukların hayal etme yetilerini teknolojiler ile aslında kısmen yok ediyoruz. Kısmen diyorum çünkü teknoloji kullanımı konusunda doğru yönlendirilen çocuklar hayallerini gerçeğe dönüştürme fırsatı buluyorlar. Tam tersi şartlara sahip olan çocuk ise sadece zamanını geçirme ve eğlence aracı olarak görüyor. 

Bizlerin sorun yaşadığı en büyük yer ise ikinci grupta yer alan çocuklar. Çünkü üzülerek söylüyorum ki ülkemizde bu grupta yer alan çocuk sayısı her gün daha da artıyor. Çok basit bir iş gibi görünen düşünme ve hayal etme işi bütün başarılı ve fark yaratan bireylerin ana kaynağı aslında. Lise düzeyinde bir gencin patentli bir şekilde görme engellilere baston geliştirebilmesi, yürürken enerji sağlayarak telefonu şarj edebilen ayakkabıyı geliştirmesi gibi birçok örneğin temelini oluşturmaktadır. 

Günümüzde bunları yapabilen çocuklar varken diğer çocuklar neden ufak da olsa birşeyler yapamıyor? Çünkü çocukların düşünme özelliğini ellerinden alıyoruz. 'Böyle yap oğlum.", "O öyle olmaz kızım.", "Sen düşünme onları ben hallederim." gibi davranışlar ya da "İnternetten bak yap işte. Ne uğraşıyorsun?" şeklinde vahim söylemler.

Peki o zaman nasıl yönlendireceğiz? 


Yorum Gönder

0 Yorumlar